چگونه احتمال موفقیت جراحی فیوژن ستون فقرات را افزایش دهیمعمومیعمل های جراحیعمل ستون فقرات - spinal surgery

چگونه احتمال موفقیت جراحی فیوژن ستون فقرات را افزایش دهیم

آیا می دانید جراحی همجوشی یا فیوژن ستون فقرات در واقع هیچ همجوشی ایجاد نمی کند؟ این جراحی برای ایجاد محیطی به منظور رشد همجوشی انجام می شود و طی 6 تا 18 ماه بعد از جراحی بدن باید سلول های در حال رشد استخوان ایجاد کند تا یک پل استخوانی جدید ایجاد شود که از قسمت نخاعی آسیب دیده عبور کند.
این امر همجوشی را نسبت به اکثر جراحی ها بسیار متفاوت می کند. در همجوشی ستون فقرات، بدن شما در واقع باید مقدار زیادی از بار اصلی جراحی را انجام دهد.
برای افرادی که می خواهند بیشترین احتمال را برای موفقیت جراحی داشته باشند، به توصیه هایی اشاره شده است که می توانید مطالعه کنید:

ترک سیگار

در واقع، هر نوع مصرف نیکوتین، از جمله جویدن تنباکو و استعمال سیگار را متوقف کنید. نیکوتین به سلولهای رشد استخوان آسیب می رساند و ایجاد سلولهای استخوانی جدید به اندازه کافی برای تشکیل همجوشی برای بدن را دشوارتر می کند. بسیاری از جراحان ستون فقرات در واقع بیماران خود را ملزم به ترک سیگار قبل از انجام همجوشی ستون فقرات می کنند.

مراقب وزن خود باشید

مطالعات نشان داده است که به عنوان یک گروه، بیماران چاق از نظر آماری مدت زمان جراحی طولانی تر و میزان عوارض بیشتری پس از جراحی فیوژن ستون فقرات کمر دارند، بنابراین در صورت امکان بهتر است قبل از جراحی سعی کنید وزن اضافی خود را کاهش دهید.

فیوژن ستون فقرات

سعی کنید قبل از جراحی ورزش کنید

اگر می دانید که طی چند هفته یا چند ماه جراحی فیوژن انجام می دهید، از آن زمان استفاده کنید و تا آنجا که ممکن است ورزش کنید تا به فرم ایده آل برسید. اگر درد زیادی دارید، ممکن است انجام خیلی از کارها دشوار باشد، اما حتی مقدار کمی ورزش و تحرک از هیچ کاری انجام ندادن بهتر است. به عنوان مثال، سعی کنید هر روز حداقل 5 تا 10 دقیقه 3 تا 4 بار پیاده روی کنید. متوجه خواهید شد که تلاش قبل از جراحی شما، پس از جراحی، زمانی که انتظار می رود روزانه به عنوان بخشی از برنامه توانبخشی پیاده روی کنید، نتیجه می دهد. اگر مشکل دارید، از جراح خود بخواهید قبل از جراحی فیزیوتراپی تجویز کند تا بتوانید با خیال راحت و تحت هدایت یک متخصص ورزش کنید.

در مورد ایمپلنت خود سوال کنید

تقریباً هر ایمپلنت فیوژن موجود در بازار می تواند به خوبی کار کند و بسیاری از بیماران هستند که با استفاده از انواع طرح ها و مواد ایمپلنت، جراحی موفقیت آمیز ستون فقرات پشت سر می گذارند. من شخصاً از ایمپلنت هایی استفاده می کنم که از تیتانیوم ساخته شده باشد، زیرا نشان داده شده است که محصول تیتانیوم رشد سلولهای استخوانی را افزایش می دهند. آخرین چیزی که یک بیمار می خواهد انجام جراحی اصلاحی است، بنابراین فکر می کنم بهتر است از ایمپلنتی استفاده شود که احتمال همجوشی را افزایش دهد.

برای محدودیت های فعالیتی بعد از عمل آماده شوید

پس از جراحی همجوشی ستون فقرات، تقریباً 3 ماه طول می کشد تا همجوشی به اولین مرحله بهبودی برسد. در طی این 3 ماه اول، باید مراقب باشید تا از فعالیتهایی که ممکن است همجوشی را در معرض خطر قرار دهد، اجتناب کنید. این فعالیت ها معمولاً شامل هر چیزی است که شامل بلند کردن، پیچاندن یا خم شدن کمر یا فعالیت های شدید مانند دویدن، گلف و سایر ورزش ها باشد.

همجوشی ستون فقرات
به توانبخشی بعد از عمل متعهد باشید

آخرین نکته، باید به یک تلاش جدی در توانبخشی متعهد شوید تا همجوشی به خوبی انجام شود. استخوان شما از بافت زنده ساخته شده است و یک برنامه فیزیوتراپی خوب باعث تحت فشار قرار گرفتن استخوان می شود تا بتواند قوی تر رشد کند. برنامه توانبخشی پس از همجوشی ستون فقرات شامل ترکیبی از تمرینات کششی، تقویتی و هوازی است که همه به صورت کنترل شده و پیشرونده انجام می شود.

در همه افراد، تصمیم گیری در مورد همجوشی ستون فقرات مسئله بزرگی است - این یک جراحی بزرگ با یک دوره بهبودی طولانی است. اطمینان حاصل کنید که تمام تلاش خود را انجام می دهید تا همجوشی به خوبی انجام شود و در بهبود شانس کاهش یا از بین بردن درد کمک زیادی می کند.
 

منبع


دیدگاه شما

فیلدهای ضروری با علامت

    سوال خود را از ما بپرسید
    دکتر علیرضا شیخی
    شماره تماس