ورتبروپلاستی یا مهره برداریعمل های جراحی

ورتبروپلاستی یا مهره برداری

آماده شدن برای مهره برداری

معمولاً کمتر از 6 ساعت قبل از عمل مهره برداری اجازه هیچ نوع غذا یا نوشیدنی داده نمی شود. به عنوان مثال ، اگر جراحی در صبح برنامه ریزی شده باشد ، ممکن است نیاز باشد که بعد از نیمه شب قبل از عمل هیچ نوع غذا یا نوشیدنی مصرف نشود. مقدار کمی آب به طور معمول حداکثر تا 2 ساعت قبل از جراحی مجاز است.

علاوه بر این ، ممکن است برخی محدودیت های دارویی در روزهای منتهی به جراحی اعمال شود. برخی از داروها ممکن است نیاز به توقف داشته باشند و برخی دیگر ممکن است نیاز به تنظیم دوز داشته باشند. این محدودیت ها بسته به وضعیت سلامت شخصی بیمار می توانند بسیار متفاوت باشند.

 

گام به گام با مهره برداری

در حالی که نحوه انجام ورتبروپلاستی می تواند متفاوت باشد ، این روش به طور معمول به شرح زیر انجام می شود:

  1. بیمار به اتاق عمل مراجعه می کند و به راحتی رو به پایین روی یک میز دراز می کشد که در آن جراحی انجام می شود.
  2. ناحیه پشت در جایی که سوزن وارد می شود استریلیزه می شود.
  3. بی حسی موضعی و آرام بخش تزریق می شود. نباید درد در ناحیه ای که عمل انجام می شود احساس شود ، اما بیمار به طور معمول در تمام مدت بیدار و هوشیار است.
  4. با استفاده از فلوروسکوپی با استفادهاز ماده حاجب ، که تصاویر را بر روی یک مانیتور ویدئویی در لحظهنشان می دهد ، یک سوزن بیوپسی استخوان از طریق یک سوراخ کوچک در پوست به مهره شکسته شده هدایت می شود. فلوئوروسکوپی برای قرار دادن سوزن در داخل شکستگی فشاری مهره بدون آسیب رساندن به یک ساختار مهم نزدیک مانند نخاع ضروری است.
  5. PMMA ، یک سیمان استخوانی با فرمولاسیون خاص ، تحت فشار مستقیم به مهره شکسته تزریق می شود. سیمان استخوان شکافهای داخل استخوان را پر کرده و نوعی ساختار داخلی ایجاد می کند تا استخوان مهره را تثبیت کند.
  6. سوزن برداشته می شود و سیمان به سرعت سفت می شود (در حدود 10 دقیقه) ، قطعات مهره شکسته شده را سفت می کند و استخوان را تثبیت می کند.
  7. سوراخ کوچک پوست با یک باند پوشش داده می شود.
  8. بیمار به طور معمول برای چند ساعت تحت نظر قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که اثرات داروها از بین رفته و سیمان استخوان بدون ایجاد عارضه ای سفت شده است. برخی از جراحان ممکن است توصیه کنند که بیمار به مدت یک یا دو ساعت در حالت خوابیده (دراز کشیده) باقی بماند.

پس از اتمام دوره نظارت پس از جراحی ، بیمار می تواند از مرکز درمانی خارج شود و همان روز به خانه خود برود. معمولاً به بیماران توصیه می شود روز عمل به خانه رانندگی نکنند ، بنابراین ممکن است به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده نیاز باشد که رانندگی کند.. اگر بیمار بعد از عمل نیاز به نظارت بیشتر داشته باشد و به خصوص ضعیف باشد، ممکن است بستری کوتاه مدت در بیمارستان توصیه شود.

 

ریکاوری بعد از ورتبروپلاستی

برای 24 ساعت اول پس از جراحی مهره برداری ، معمولاً بستری در تخت یا استفاده از آن در خانه توصیه می شود. سطح فعالیت ها ممکن است به تدریج افزایش یابد و مصرف بیشتر داروهای معمول را می توان از سر گرفت. ممکن است تا چند روز در محل برش درد ایجاد شود که با کمپرس یخ برطرف می شود.

بیشتر بیماران ظرف 24 تا 48 ساعت پس از جراحی درد شان تسکین پیدا می کند. بازگشت به فعالیتهای بدنی شدیدتر ، مانند شرکت در فعالیت های ورزشی، ممکن است تا 6 هفته توصیه نشود.

قرار ویزیت بعدی با پزشک دو هفته پس از جراحی برای اطمینان از بهبودی باید برنامه ریزی شود.


دیدگاه شما

فیلدهای ضروری با علامت

    سوال خود را از ما بپرسید
    دکتر علیرضا شیخی
    شماره تماس